Blog

11/05/2018
Deweloper&Marketing nr.2

Property Group, właściciciel portalu Rynek Pierwotny rozpoczął wydawanie kwartalnika Deweloper&Marketing. W 2 numerze znajdziecie nasz artykuł o tym jak zoptymalizować działania remarketingowe.

 

Skuteczne media- jak można z nich wycisnąć więcej.

Realizując kampanie deweloperskie w Internecie zawsze stawiamy przede wszystkim na jakość ruchu na stronie www Klienta. Kierujemy się tutaj bardzo wymiernymi wskaźnikami. Najważniejszym jest oczywiście konwersja czyli liczba pozyskanych leadów. W naszych kampaniach mierzymy konwersje zarówno jako wysłane formularze ze strony jak i wykonane telefony do biur sprzedaży. Ważnym miernikiem jest także parametr konwersji wspomaganych. Chodzi tutaj o sytuację, gdy Internauta, który odwiedził stronę klienta dokonał konwersji dopiero po którejś wizycie. Sprawdzamy wtedy, skąd pochodziły wszystkie inne jego wizyty (z jakich mediów) a nie tylko ta ostatnia po której np. wysłał formularz. Jest to bardzo istotne szczególnie przy ustalaniu skuteczności remarketingu, o którym piszę poniżej. Innymi wskaźnikami ruchu na stronie, które bierzemy pod uwagę są oczywiście: średni czas spędzony na stronie, głębokość  odwiedzin (mierzona w liczbie podstron, którą Internauta odwiedził podczas sesji) czy współczynnik odrzuceń. Google Analytics przyjmuje, że ten ostatni indeks to odsetek internautów, którzy po wejściu na stronę główną nie przeszli do żadnej podstrony. Inne narzędzia inaczej definiują ten parametr, np. jako odsetek internautów, którzy na stronie przebywali poniżej 15 sek. Oczywiście różne kanały dotarcia generują różne wyniki – sztuką jest tak ułożyć media plan, by wybrać najlepsze i najbardziej optymalne rodzaje działania dla danej kampanii reklamowej.

Po wielu latach doświadczenia wiemy doskonale, które media dają najlepszy ruch w kampaniach prowadzonych dla deweloperów. Świetne efekty przynoszą mailingi, szczególnie te do baz użytkowników portali nieruchomościowych. Pozostając jeszcze przy tego typu portalach, warto wspomnieć o reklamach natywnych (np. format native-ad w Rynku Pierwotnym), które dają bardzo dobry jakościowo ruch, pozyskując dla strony internautów realnie zainteresowanych kupnem nieruchomości. Świetnie pod kątem wszystkich wskaźników sprawdzają się także reklamy (gdy są bardzo dobrze sprofilowane) w Gmailu, wyszukiwarce Google czy też na Facebooku.

Jak możemy zachowywać dobre rezultaty ruchu na stronie? Otóż tak zdywersyfikowany ruch pozyskany z wielu efektywnych źródeł warto podtrzymywać za pomocą specjalnie ustawionego remarketingu. Remarketing oznacza kierowanie reklam display (wyświetlanych na tysiącach witryn i aplikacji) do internautów, którzy już odwiedzili naszą stronę. Możemy utworzyć specjalne listy remarketingowe zawierające cookies z wyselekcjonowanego przez nas ruchu. Przykładowo: utworzyć listę do osób, które przyszły na stronę tylko i wyłącznie z mailingu do bazy Rynku Pierwotnego i dodatkowo przebywały na stronie ponad 4 minuty, a ich głębokość wejścia była wyższa niż 10. Takim osobom, które rzeczywiście są zainteresowane kupnem nieruchomości, można złożyć indywidualną ofertę, pokazaną zarówno na banerach jak i na dedykowanym landing page’u (stronie na którą kierowalibyśmy tylko te osoby).

Wszystkie te działania mają na celu podstawowe zadanie: pozyskanie możliwie jak największej liczby wartościowych leadów dla dewelopera. Warto jednak zauważyć tutaj, że nie sztuką jest zasypać Klienta setkami formularzy od przypadkowych internautów, których biuro sprzedaży potem nie jest w stanie przepracować. Naprawdę skuteczna kampania reklamowa oznacza pozyskiwanie kontaktów do potencjalnych nabywców realnie zainteresowanych ofertą danego dewelopera. Takich leadów może być mniej, ale zawsze są wartościowe i w rezultacie przekładają się na sprzedaż mieszkań. Warto w tym celu zastosować precyzyjnie stargetowany remarketing.

Nasze realizacje

  • kampania zakończona we wrześniu 2017
  • konwersje: 1823 pozyskane leady
  • efekty: sprzedaż wszystkich 126 dostępnych mieszkań
  • ruch na stronie: blisko 30 000 unikalnych użytkowników (dane za: Yandex Metrica)
więcej realizacji

Co o nas mówią

Referencje